top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשי דוד

אושרה תוכנית בשווי מאות מיליוני שקלים לפיתוח ושיקום רצועת החוף של אילת

ההשקעה הגדולה, היא חלק מתכנית ארוכת טווח של משרד התיירות בעיר אילת שנועדה לשקם את חופי אילת שנפגעו מהסערה במרץ האחרון 


אושרה תכנית השיקום והפיתוח לחופי אילת ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אילת. במרץ 2020, חופי אילת נפגעו כתוצאה מהסערה עזה שפקדה את העיר. הסערה הותירה אחריה נזקים אדירים ומתוככנים לשקמם בתכנית. העברת 25 מיליון שקלים אושרה ע"י משרד התיירות  לטובת שיקום ופיתוח רצועת החוף, העבודות יבוצעו בפועל על ידי חל"י- החברה הממשלתית להגנות ים המלח, זרוע הביצוע של משרד התיירות באזור.

בחודשים האחרונים פעלה העירייה לסלק מפגעים רבים וביצעה עבודות תחזוקת בחופים. לאחר מכן החלה חל"י לפעול לאורך רצועות החוף ודאגה לבצע במהרה עבודות שיקום אשר כוללות פירוק מסלעות, פיזור 4,500 טון חול לאורך רצועת החוף הצפונית, הצבת עשרות הצללות זמניות ביחד עם העירייה לאורך רצועת החוף, שיקום המקלחות, חיבור תשתיות ועוד ועוד.

במסגרת תכנית המובלת על ידי חל"י יטופלו ארבעה מקטעים עיקריים:

  • אזור חוף מלון הנסיכה ברצועת החוף הדרומית

  • מקטע אום רשרש עד קניון מול הים

  • הטיילת הצפונית

  • חוף אלמוג


יש לציין שיתר רצועת החוף של אילת משוקמת במהירות ויעילות ע"י עיריית אילת.

  • בין צעדייה המיידיים של התכנית: הצללה של החופים

  • בניית שבילים למתרחצים

  • סוכות מציל חדשות

  • הנגשת החופים לבעלי מוגבלויות

  • הקמת מלתחות ושירותים

  • הקמת תאי הלבשה

  • בניית אזורי שהייה חדשים

  • נטיעות עצים ברחבי הטיילת

  • הוספת תאורה בשבילי הטיילת, כבישים ובחופים

  • ויצירת ממשקים חדשים בין הטיילת לחופים.


עד כה בוצעו עבודות עפר ליישור קו החוף ולהנגשתו באופן מידי. במקביל שופרו ושודרגו מתקני התיירות החיוניים והוחזרו לכשירות, בעיקר בפן הבטיחותי.




החוף הצפוני באילת | הדמיה: מייזליץ - כסיף - רויטמן אדריכלים


עלות ההשקעה בפיתוח רצועת החוף נאמדת בכ- 823 מיליון ₪.

התוכנית לפיתוח רצועת החוף גובשה ע"י עיריית אילת ביחד עם משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף, מתוך ראיה בחופי אילת כנכס לאומי אסטרטגי של העיר.


את התוכנית יוביל משרד התיירות באמצעות חל"י "החברה הממשלתית להגנות ים המלח" בע"מ (חל"י) הוקמה בשנת 2008 במטרה לרכז את התכנון והביצוע של ההגנה על מלונות ים המלח ועל תשתיות החוף מפני הצפה.

מדובר בחברה בעלת ניסיון רב בניהול פרויקטים הקשורים לפיתוח חופים.


פרויקט זה של פיתוח החופים באילת מצטרף לצעד נוסף של פיתוח תשתיות התיירות בעיר אילת המיועד להסתיים בשנים הקרובות, על פי גורמים רשמיים ממשלת ישראל רואה את אילת כנכס תיירות אסטרטגי בישראל אותו יש לפתח ולהוביל בשנים הקרובות, וזאת בהמשך להקמת שדה תעופה בין לאומי ופיתוח תשתיות תיירות נוספות באילת. על הפרק קידום נושא הקזינו, לגליזציה של נושא הקנאביס באילת, מרכז כנסים חדש ואטרקציות תיירות לנופשים.

שר התיירות, אסף זמיר: "השקעה בתשתיות התיירות בעיר אילת היא עוד צעד חשוב בדרך לשיקום הענף וכלכלת העיר כולה, לצד חבילות הסיוע שקידמנו לטובת העיר. משרד התיירות בראשותי יהיה שותף מלא לקידום החזון לפיתוח העיר שנים קדימה, במטרה להביא למימוש הפוטנציאל האדיר שיש לאילת על ידי השקעה בתשתיות, הגדלת ההיצע המלונאי וקידום מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות".


נחי אינדיק בכיר בתחום הנדל"ן באילת: "זה הזמן להשקיע בנדל"ן באילת ולהנות מעליית מחירים משמעותית בשנית הקרובות.


ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מסר כי "אנחנו מתמודדים עם מציאות כלכלית וחברתית מורכבת עקב משבר הקורונה. ענף התיירות נפגע עמוקות ואיתו מקורות הכנסה של תושבי העיר. דווקא בתקופה זו קיימת חשיבות עליונה להשקעה בתשתיות. אני מבקש להודות לחל"י, משרד התיירות ומשרד האוצר שנרתמו בזמן קצר לייצר את המהלך שהוועדה המקומית אישרה היום".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "משרד התיירות מאמין באילת כעיר תיירות והשקיע בשנים האחרונות תקציבים גדולים בתשתיות, אירועים, שיווק ותמרוץ טיסות להבאת תיירות מחו"ל. נמשיך להשקיע בפיתוח התשתיות התיירותיות של אילת ושדרוג העיר עבור הישראלים שנופשים בארץ היום וכהכנה לתיירות מחו"ל שאנו מקווים שתחזור מהר ככל האפשר".

מהנדס העיר, אסף אריכא: "התכנית שאושרה היא שלב ראשון ומיידי בתוכנית הכוללת לפיתוח החופים. בחרנו להפוך את הקושי למנוף לצמיחה, לא להחזיר את המצב לקדמותו, אלא לשדרג את רצועת החוף ולבנות תשתיות חדשות . הציבור יקבל תשתיות חוף חדשות באיכות גבוהה, נצא לעבודות בזמן המתאים ביותר בתיאום עם בעלי העסקים שנפגעו מהקורונה, באופן שהפגיעה בהם כתוצאה מעבודות השיקום תהיה מינימלית".

לדברי עו"ד סימה נמיר, מחזיקת תיק ההנדסה ומ"מ יו"ר הוועדה המקומית אילת, "איתנות של עיר נמדדת ביכולתה לחזור לשגרה לאחר אירועי קיצון. הסערה פקדה את חופי העיר באותו זמן שהקורונה מנחיתה מכה כלכלית. נוצר אתגר עצום ואני גאה שאנו מוכיחים היום את החוסן של העיר כאשר אנחנו מאשרים תכנית פיתוח לתשתיות חופיות חדשות".


זה הזמן להשקיע בנדלן באילת בפרוייקט "השדרה אילת", השקעה בנדלן באילת היום תאפשר לכם להרוויח מעליית מחירים משמעותית בשנים הקרובות וזאת הודות לפיתוח נרחב של תשתיות תיירות באילת.

275 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page